Tuesday, September 28, 2010

K'rabat - Keinsafan

Album: Tak Mahu
Tahun: 1994


Sayup terdengar hujan mencurah ke bumi
Kini terasa memecah kesunyian malam
Dan aku di sini sendiri dibaluti resah
Dibayangi sesal yang tak sudah

Renung ke langit sepi tiada purnama
Di dalam kelam terlihat bayangku sendiri
Terpaku membisu tanpa suara dan segala
Apa petanda, apa rahsia

( 1 )
Oh tuhanku yang maha esa
Maha penyayang maha pemurah
Andainya malam yang begini
Memberi pengertian untukku mencari hidayah Mu...

( 2 )
Maka kutadahkan setulus
Pengampunan dan pengharapan
Untuk aku menebus dosa-dosa semalam

( 3 )
Cukup setakat ini... Aku merasa
Terasing, terhukuman dalam sengsara
Balasan dari kehancuran yang aku ciptakan

( 4 )
Dan kini aku mengerti antara dosa... Pahala...
Yang mana lebih utama
Dalam meniti hidupan dan hari kematian
( oh... )

( ♪ ♪ ♪ )

( ulang 1, 2, 3, 4 )

Andai malam ini satu peringatan bersyukurku pada Illahi
Andai malam ini satu kesudahan
Ku pintakan... Satu pengaduan
Buatku mengucapkan kalimah terakhir...

No comments:

Post a Comment